Bilety na pociąg. Wyszukiwarka połączeń PKP - EuroPodróże
hero img

Pomoc

Poznaj nasze odpowiedzi na konkretne pytania i wątpliwości i dowiedz się wszystkiego czego potrzebujesz.

Skorzystaj z wyszukiwarki

Zwrot i wymiana biletów

Jak mogę zwrócić swój bilet?

Ile kosztuje zwrot biletu?

Jak i kiedy otrzymam pieniądze za zwrócony bilet?

Jak mogę wymienić swój bilet?

Czy mogę zmienić nazwisko na swoim bilecie?

Ile kosztuje wymiana biletu?

Jak mogę reklamować niewykorzystany bilet?

W przypadku niewykorzystania biletu można złożyć reklamację (po odjeździe pociągu) u przewoźnika za pośrednictwem serwisu EuroPodróże, przesyłając wniosek na adres kontakt@europodroze.pl.

PKP

Zwrot środków jest możliwy do uzyskania w drodze reklamacji. Należy dołączyć potwierdzenie niewykorzystania biletu, które można uzyskać od konduktora lub w kasie PKP w terminie ważności biletu, a także krótki opis przyczyny rezygnacji.

Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odpowiedzi w ciągu 30 dni (połączenia krajowe) lub 90 dni (połączenia międzynarodowe).

Deutsche Bahn

Zwrot po odjeździe zależy od taryfy.

Flexpreis - zwrot jest możliwy, ale wiąże się z opłatą (np. 30 EUR) od pierwszego dnia ważności biletu.

Sparpreis - bez możliwości zwrotu

Super Sparpreis - bez możliwości zwrotu

Aby złożyć reklamację, należy podać numer biletu/zamówienia i godzinę dotarcia do stacji docelowej.

Reklamować można w przypadku gdy:

  • pociąg był opóźniony o 60 min lub więcej
  • pociąg został całkowicie odwołany

Standardowy czas rozpatrzenia wniosku wynosi 30 dni, choć w przypadku dużej liczby wniosków może wydłużyć się do 8 tygodni.

Eurostar

Możliwość zwrotu po odjeździe dotyczy tylko Taryfy Premier. W tej klasie zwrot jest bezpłatny aż do 48 godzin po planowym odjeździe pociągu.

Taryfy Standard/Plus są bezzwrotne po upływie godziny przed odjazdem. Aby złożyć wniosek, należy podać numer zamówienia.

Firma zazwyczaj dokonuje zwrotów w ciągu 28 dni od otrzymania wniosku.

TGV/SNCF

Brak możliwości zwrotu lub reklamacji biletu z powodu rezygnacji pasażera po odjeździe pociągu, ponieważ bilety te stają się nieważne w momencie odjazdu.

Renfe

Brak możliwości zwrotu lub reklamacji biletu z powodu rezygnacji pasażera po odjeździe pociągu, ponieważ bilety te stają się nieważne w momencie odjazdu.

Trenitalia

Brak możliwości zwrotu lub reklamacji biletu z powodu rezygnacji pasażera po odjeździe pociągu, ponieważ bilety te stają się nieważne w momencie odjazdu.

České dráhy

Brak możliwości zwrotu lub reklamacji biletu z powodu rezygnacji pasażera po odjeździe pociągu, ponieważ bilety te stają się nieważne w momencie odjazdu.

Ukrainian Railways

Brak możliwości zwrotu lub reklamacji online biletu z powodu rezygnacji pasażera po odjeździe pociągu. Zwrot jest możliwy w bardzo krótkim terminie po odjeździe. Należy samodzielnie zgłosić się do 1 godziny po planowym odjeździe pociągu, w kasie biletowej na stacji odjazdu pociągu, aby zainicjować zwrot.