Bilety na pociąg. Wyszukiwarka połączeń PKP - EuroPodróże
hero img

Pomoc

Poznaj nasze odpowiedzi na konkretne pytania i wątpliwości i dowiedz się wszystkiego czego potrzebujesz.

Skorzystaj z wyszukiwarki

Zwrot i wymiana biletów

Jak mogę zwrócić swój bilet?

Ile kosztuje zwrot biletu?

PKP

Zwrot biletu krajowego wiąże się z potrąceniem opłaty pobieranej przez Przewoźnika w wysokości 15% ceny biletu oraz opłaty serwisowej pobieranej przez serwis EuroPodróże.

Deutsche Bahn

Koszt zwrotu zależy od taryfy.

Bilety w taryfie:

  1. Super Saver - bez możliwości zwrotu
  2. Saver Fare - wymiana na voucher jest możliwa z opłatą (np. 10 €) do dnia przed wyjazdem
  3. Flexpreis - wymienny. Od pierwszego dnia ważności podróży w kierunku wyjazdu obowiązuje opłata 30 € za bilet (wcześniej można zwrócić bez potrąceń)
Eurostar

Koszt zwrotu zależy od klasy. W taryfach Eurostar Standard i Plus zwrot jest możliwy z opłatą 25 £ / 25 € za osobę, do siedmiu dni przed planowanym wyjazdem.

Bilety Eurostar Premier są zwrotne bez opłat do 48 godzin po pierwotnym czasie odjazdu, a po tym czasie stają się bezzwrotne.

Taryfa Eurostar SNAP jest całkowicie bezzwrotna.

TGV/SNCF

Opłaty za zwrot zależą od momentu i taryfy. Do 7 dni przed odjazdem wymiana lub anulowanie biletu jest bez opłat (dotyczy Intercités i TGV INOUI).

Od 6 dni przed odjazdem obowiązują opłaty, np. 19 € za osobę za podróż TGV INOUI.

Bilety OUIGO i inne promocyjne są bezzwrotne. Zmiana daty/godziny dla OUIGO jest możliwa do 30 minut przed odjazdem za opłatą 19 € za osobę.

Renfe

Koszt zwrotu zależy od taryfy. Taryfa Basico (najtańsza) nie dopuszcza anulowania.

Zwrot biletu Premium jest bezpłatne do 7 dni przed odjazdem, a od 6 dni - opłata wynosi 5% ceny biletu.

Taryfa Elige (Standard/Confort) podlega** potrąceniu 30%** ceny biletu.

Inne taryfy w jedną stronę można zwrócić do 1 godziny przed odjazdem za opłatą 15% ceny biletu.

Trenitalia

Możliwość i koszt zwrotu zależą od taryfy.

Bilety w Taryfie Base (Freccia i Intercity) można anulować przed odjazdem z potrąceniem 20% ceny biletu.

Taryfy Super Economy, Economy i Specjalne są z reguły niepodlegające anulowaniu i zwrotowi.

Bilety Regionalne powyżej 10 € można anulować do dnia poprzedzającego odjazd, z potrąceniem 20% ceny biletu.

České dráhy

ČD nie pobiera standardowej opłaty za anulowanie, lecz stosuje opłaty administracyjne. Jest to część ceny biletu, która nie zostaje zwrócona pasażerowi, gdy korzysta on z prawa do zwrotu biletu w sytuacji, gdy to on decyduje się anulować podróż. Wysokość potrącenia zależy od ceny biletu i momentu, w którym dokonuje się zwrotu - im później, wyższa.

Bilety krajowe można zwykle zwrócić bez opłat najpóźniej na 15 minut przed rozpoczęciem ważności biletu.

W przypadku biletów międzynarodowych anulowanie przed pierwszym dniem ważności wiąże się z opłatą administracyjną do 3 € za osobę.

Ukrainian Railways

Zwrot jest możliwy najpóźniej 1 godzinę przed odjazdem pociągu i podlega opłatom. Pobrana zostaje opłata manipulacyjna w wysokości 30 ₴ (krajowe) lub 55 ₴ (międzynarodowe). Pełen zwrot ceny miejscówki jest możliwy do 24 godzin przed odjazdem, ale traci się jej część lub całość w krótszych terminach.

Opłata serwisowa EuroPodróże jest bezzwrotna.

Jak i kiedy otrzymam pieniądze za zwrócony bilet?

Jak mogę wymienić swój bilet?

Czy mogę zmienić nazwisko na swoim bilecie?

Ile kosztuje wymiana biletu?

Jak mogę reklamować niewykorzystany bilet?