Bilety na pociąg. Wyszukiwarka połączeń PKP - EuroPodróże
Pociąg Intercity na dworcu

Jak wygląda pociąg Intercity?

Pociągi Intercity to jedne z najczęściej wybieranych składów dalekobieżnych w Polsce - codziennie przewożą tysiące pasażerów między największymi miastami kraju. Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak wygląda pociąg Intercity i czym różni się od innych składów kursujących po polskich torach? Sprawdźmy te szczegóły.

Środek pociągu

Pociągi Intercity to nowoczesne, komfortowe składy przystosowane do długodystansowych podróży po Polsce i Europie. W zależności od rodzaju połączenia mogą to być zarówno klasyczne zestawy wagonowe z lokomotywą, jak i nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne, w których silniki napędowe są rozmieszczone w całym składzie.

Najbardziej charakterystyczne dla tego przewoźnika są pociągi typu Flirt (ED160) oraz Dart (ED161), cechujące się opływowymi kształtami, przestronnymi wnętrzami i wysokim poziomem wygody. Na trasach premium kursują również Pendolino (ED250), czyli najnowocześniejsze pociągi w Polsce, zaprojektowane z myślą o prędkościach do 250 km/h.

Zastanawiasz się, czy decydować się na podróż PKP Intercity i jak wygląda pociąg w przypadku tego przewoźnika?

Wnętrza pociągów Intercity są dostosowane do różnych potrzeb pasażerów. Dostępne są dwie klasy - 1. i 2., różniące się ilością miejsca, typem foteli i standardem obsługi. W każdym składzie znajdują się toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami oraz przestrzenie do przewozu rowerów czy większego bagażu. Nowoczesne pociągi Intercity wyposażone są również w:

  • klimatyzację,

  • Wi-Fi,

  • system informacji pasażerskiej,

  • gniazdka USB przy siedzeniach.

Zaletami wagonów Dart i Flirt są duże panoramiczne okna i cicha, płynna jazda, która znacząco podnosi komfort podróży.

Środek pociągu

Jak wygląda pociąg Intercity w 1. klasie?

W Intercity przejazdy w 1. klasie realizowane są w:

  • wagonach przedziałowych 6-osobowych (po 3 siedzenia na stronę);

  • wagonach bezprzedziałowych (w przypadku Pendolino), gdzie stosowany jest układ układzie 2+1 (3 miejsca w każdym rzędzie - 2 po jednej stronie przedziału i jedno po drugiej).

Dostępne są także przedziały menedżerskie, gwarantujące większą prywatność oraz inne udogodnienia: indywidualne oświetlenie, regulowane fotele oraz minibary (dostępne jedynie na wybranych połączeniach). Zaleta podróży w 1. klasie PKP Intercity jest poczęstunek w cenie biletu (w przypadku przejazdów EIP i EIC).

Jak wygląda pociąg Intercity w 2. klasie?

  1. klasa w PKP Intercity też wiąże się z komfortem - a to za sprawą wygodnych siedzeń z gniazdkami elektrycznymi i stolikami (dla wybranych miejsc).

Czy w Intercity jest Wars?

Jak wygląda w Intercity kwestia wagonów restauracyjnych? Funkcjonują one we wszystkich pociągach Pendolino, Express InterCity Premium (EIP) i Express InterCity (EIC). Na trasach realizowanych przez tradycyjne składy wagony gastronomiczne znajdują się jedynie w wybranych pociągach. Na wybranych odcinkach można kupić napoje i przekąski z wózków typu minibar.

Jak odczytać serię i numer biletu PKP Intercity? Sprawdź.

Środek pociągu

Czym różnią się pociągi PKP Intercity od pozostałych taborów?

Jak wygląda pociąg Intercity i czym różni się od składów Polregio? Różnice polegają nie tylko na designie składów, ale też charakterze i zasięgu połączeń. Intercity obsługuje trasy dalekobieżne, łączące największe miasta Polski i prowadzące do krajów ościennych. Tabor regionalny kursuje głównie w obrębie województw, zatrzymując się na licznych stacjach pośrednich (co znacząco obniża średnią prędkość przejazdu).

Pod względem technicznym i komfortu różnice są równie wyraźne.

  • Pociągi Intercity osiągają prędkości do 200 km/h, podczas gdy składy regionalne zwykle nie przekraczają 120-140 km/h.

  • Wnętrza pociągów IC są przystosowane do dłuższych podróży - zapewniają więcej przestrzeni, wygodniejsze fotele, toalety, wagony restauracyjne i strefy bagażowe. Pociągi regionalne są projektowane z myślą o krótkich odcinkach.

  • Podróż PKP Intercity wiąże się z możliwością skorzystania z większego zakresu usług dodatkowych, takich jak chociażby dostęp do gniazdka bądź Wi-Fi.

  • Różnicę widać też w systemie sprzedaży i taryfach. PKP Intercity stosuje dynamiczne ceny biletów, które zmieniają się w zależności od daty zakupu i obłożenia pociągu - dzięki temu wcześniejszy zakup oznacza niższą cenę. W pociągach regionalnych ceny są zazwyczaj stałe i zależne od liczby przejechanych kilometrów.

Jeśli chcesz znaleźć przejazd PKP Intercity w najlepszej cenie, sprawdź rozkład jazdy i cennik w serwisie EuroPodróże.

Udostępnij artykuł
Jak wygląda pociąg Intercity? | Pociągi | EuroPodróże