Wi-Fi w pociągach Pendolino
Czy w Pendolino jest Wi-Fi? Tak, od 2019 roku każdy ze składów wyposażony jest w router, dzięki któremu podróżujący mogą korzystać podczas podróży z internetu. Bezpłatna sieć jest dostępna dla każdego i nie wymaga pobierania specjalnej aplikacji. Aby z niej skorzystać, potrzebujesz jedynie urządzenia z możliwością włączenia Wi-Fi.
Jak połączyć się z Wi-Fi w Pendolino?
Jeżeli chcesz skorzystać z sieci internetowej w pociągach Express InterCity Premium, skorzystaj z naszej instrukcji jak połączyć się z Wi-Fi w Pendolino:
-
Włącz Wi-Fi na urządzeniu, które chcesz podłączyć do internetu.
-
Wybierz z listy dostępną sieć.
-
Po połączeniu otwórz przeglądarkę, która przekieruje cię automatycznie na stronę powitalną.
-
Zaakceptuj regulamin korzystania z sieci Wi-Fi, a następnie kliknij przycisk „połącz” bądź „zaloguj”.
Istotne! Jeżeli przeglądarka nie przekieruje cię automatycznie na stronę z regulaminem, w pasku wpisz dowolny adres. Pamiętaj, że logowanie do Wi-Fi w Pendolino nie jest wymagane. Nie musisz podawać żadnych swoich danych ani numeru biletu.
Czy korzystanie z Wi-Fi w Pendolino jest bezpieczne?
Choć połączenie jest szyfrowane i chronione certyfikatem SSL, wciąż jest to sieć publiczna. Z tego powodu rekomendujemy:
-
nie korzystać z poufnych stron i aplikacji jak na przykład bankowość;
-
aby zapewnić sobie maksymalne bezpieczeństwo, skorzystać z VPN, czyli Wirtualnej Sieci Prywatnej, dzięki której wychodzące dane są szyfrowane.

Czy w Pendolino jest Wi-Fi dla każdego?
Tak, w Pendolino z Wi-Fi może korzystać każdy pasażer. Warunkiem jest jedynie zaakceptowanie regulaminu, który wyświetla się podczas podłączania do sieci.
Jak działa Wi-Fi w Pendolino?
Choć sieć Wi-Fi działa na nowoczesnych routerach, które automatycznie przełączają się między operatorami zapewniającymi najlepszy zasięg w danym terenie, prędkość połączenia uzależniona jest od pewnych czynników, którymi są:
-
liczba aktualnie korzystających użytkowników – im więcej pasażerów jednocześnie używa internetu, tym jego przepustowość jest mniejsza;
-
zasięg – Wi-Fi w pociągach działa poprzez sieć komórkową. Jeżeli zasięg jest słaby, zwłaszcza w terenach słabo zurbanizowanych, tunelach czy na gęsto zadrzewionych odcinkach, prędkość spada lub internet może nawet być chwilowo całkowicie niedostępny.
Jeżeli zatem podróżujesz Pendolino, Wi-Fi doskonale sprawdzi się do przeglądania stron, mediów społecznościowych, sprawdzenia rozkładu jazdy czy skrzynki e-mail, natomiast niekoniecznie będzie to dobre rozwiązanie do oglądania streamingów, gier online, filmów czy pobierania plików.

Problemy z połączeniem – co zrobić?
Jeżeli sieć nie działa lub strona z regulaminem się nie wczytuje:
-
uruchom ponownie Wi-Fi;
-
sprawdź, czy nie masz dostępnej aktualizacji oprogramowania w swoim urządzeniu;
-
wyczyść pamięć podręczną przeglądarki.
Powyższe sposoby powinny zadziałać, lecz jeśli tak się nie stanie, wtedy najlepiej powiadomić o tym fakcie obsługę pociągu, która może zresetować router. Problemy z internetem możesz też zgłosić poprzez formularz kontaktowy na stronie przewoźnika.




