Bilety na pociąg. Wyszukiwarka połączeń PKP - EuroPodróże
2. PKP Intercity - sieć Wi-Fi

PKP Intercity - Wi-Fi

W pociągach coraz częściej pasażerowie mogą skorzystać z ogólnodostępnego internetu. Sieć Wi-Fi w Intercity jest dostępna bezpłatnie i nie wymaga logowania do konta ani aplikacji. Dzięki temu podczas podróży możesz swobodnie przeglądać media społecznościowe, sprawdzać pocztę, czy też załatwiać służbowe obowiązki – warto jednak pamiętać o bezpieczeństwie, gdyż jest to sieć publiczna.

Jak połączyć się z Wi-Fi w Intercity?

Aby dowiedzieć się, czy możesz skorzystać w Intercity z Wi-Fi podczas podróży, należy zerknąć na oznaczenia na drzwiach wagonów lub wejściach do przedziału – jeśli pociąg jest w nie wyposażony, w tych miejscach znajdziesz o tym stosowną informację.

Krok po kroku – jak się połączyć z Wi-Fi w Intercity

  • Na telefonie, tablecie lub laptopie włącz opcję Wi-Fi.
  • Na liście dostępnych sieci wybierz tę, którą udostępnia pociąg – w nazwie na pewno będzie słowo „Intercity”.
  • Po podłączeniu do sieci otwórz przeglądarkę. Automatycznie przekieruje cię do strony startowej.
  • Zaakceptuj regulamin korzystania z sieci.
  • Gotowe! Korzystaj i ciesz się z darmowej sieci Wi-Fi!

W pociągach Intercity Wi-Fi logowanie nie jest konieczne. Nie musisz też instalować żadnych dodatkowych aplikacji. System sam rozpoznaje, że nowy użytkownik przyłączył się do sieci i udostępnia mu ją w ramach podróży pociągiem.

Jeżeli strona z regulaminem nie pojawi się automatycznie, w przeglądarce należy wpisać dowolny adres – w tym momencie powinno nastąpić przekierowanie do akceptacji zasad.

Czy Wi-Fi w PKP Intercity jest bezpłatne?

W PKP Intercity Wi-Fi jest darmowe i korzystać może z niego każdy pasażer. Nie ma ograniczeń czasowych, w jakich możesz używać sieci, nie musisz też wpisywać numeru biletu.

Czy w całym taborze PKP Intercity jest Wi-Fi?

Czy w każdym składzie w Intercity jest Wi-Fi? Na tę chwilę nie, choć są w niego wyposażone:

  • pociągi kategorii EIC i IC,
  • wybrane składy TLK,
  • nowe i zmodernizowane wagony wyposażone w routery LTE.

Spółka PKP Intercity zakłada, że do 2030 roku cały tabor będzie mieć dostęp do Wi-Fi. (1)

kobieta patrząca w telefon

Intercity Wi-Fi a bezpieczeństwo połączenia

Połączenie Wi-Fi w pociągach Intercity jest szyfrowane i chronione certyfikatem SSL. Jest to jednak sieć publiczna. Z tego względu przewoźnik rekomenduje, aby nie logować się do poufnych usług, jak bankowość elektroniczna czy portali zawierających wrażliwe dane.

Osoby często podróżujące pociągami mogą rozważyć użycie VPN, czyli Wirtualnej Sieci Prywatnej, która szyfruje przesyłane dane, zwiększając bezpieczeństwo w sieci. Jest to rekomendowane zwłaszcza osobom, które pracują w trakcie korzystania z publicznych sieci Wi-Fi.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Jak działa Wi-Fi w Intercity?

PKP Intercity korzysta z technologii LTE i 5G – te łączą się automatycznie ze stacją bazową operatora, który ma najsilniejszy sygnał. To zapewnia ciągłość działania sieci niezależnie od warunków. Router w pociągu dalej rozdziela sygnał między wszystkich pasażerów przyłączonych do sieci.

Średnia prędkość łącza w pociągach pozwala na swobodne przeglądanie internetu, korzystanie z map, poczty, a nawet oglądania filmów. W przypadku, gdy jednocześnie z sieci Wi-Fi korzysta dużo osób, prędkość może nieco spaść. Dlatego w pociągach z dużą ilością wagonów możemy spodziewać się, że internet będzie działać nieco wolniej.

Kiedy Wi-Fi nie działa w Intercity?

Choć większość składów wyposażona jest w nowoczesne routery, pracujące w trybie agregacji kilku łącz sieci komórkowych, zdarzają się sytuacje, w których połączenie jest niedostępne. Wpływ na to może mieć:

  • słaby zasięg na trasie – takie problemy pojawiają się zwykle w tunelach czy na odcinkach leśnych, gdzie występuje duże zadrzewienie.
  • router – bywają sytuacje, w których połączenie jest blokowane przez router, który się zawiesił. W takim wypadku konieczne jest jego zresetowanie – prośbę o to należy zgłosić obsłudze pociągu.

Jeżeli pociąg jest wyposażony w sieć Wi-Fi, a mimo restartu routera, wciąż nie ma połączenia z internetem, fakt ten można zgłosić poprzez formularz online na stronie przewoźnika lub infolinię.

Podróżuj z PKP Intercity i bądź online

Powszechny dostęp do sieci Wi-Fi w Intercity jest jednym z elementów modernizacji usług i taboru spółki. Dzięki temu podróżni mogą swobodnie:

  • pracować zdalnie,
  • korzystać z serwisów streamingowych i mediów społecznościowych,
  • sprawdzić aktualny rozkład jazdy i połączenia przesiadkowe.

(1) https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/aktualnosci/niezawodne-wi-fi-w-pociagach-pkp-intercity.html

Udostępnij artykuł
PKP Intercity - Wi-Fi | Pociągi | EuroPodróże